Verden over indfører de største detailhandelsmærker RAIN RFID

//Verden over indfører de største detailhandelsmærker RAIN RFID

Over 100 detailhandlere og varemærkeindehavere indfører RAIN RFID-teknologi til lagerstyring, omnichannel leverancer, forebyggelse af tab samt kundeoplevelser.

 

Mens mange virksomheder i detailhandelen, der anvender RAIN RFID, har holdt denne konkurrencefordel hemmelig, har flere end 100 detailhandlere nu offentligt erkendt, at de har taget teknologien til sig, og det tæller blandt andet topmærker som 7-Eleven, Zara, herunder Burberry, C&A, Decathlon, H&M, La Chapelle, Lululemon, Macy’s, Marks & Spencer, Target og TESCO.

 

Faktisk viser data, der blev præsenteret ved den seneste “RFID in Retail og Apparel (beklædning) 2017”-konference, at indførelse af RAIN RFID-teknologien hastigt er accelereret i detailhandelen, både i butikkerne og i forsyningskæden. Nylige markedsundersøgelser viser, at omkring 8,5 mia. passive RAIN RFID-tags vil blive brugt på beklædningsprodukter i år alene.

 

“Succesfulde RAIN RFID-implementeringer øger synligheden på tværs af forsyningskæder globalt og hjælper industrien med at holde trit med ændrede behov for forbrugere og handelspartnere. Dette sikrer, at det rigtige produkt er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, uanset hvilken kanal der leder til købet,” siger Robert Beideman, ‎Senior Vice President – Solutions and Innovation – ‎GS1. “Sammen med industrialliancen RAIN RFID driver GS1 indførelsen og arbejder for at sikre, at teknologien er relevant for at løse vigtige forretningsudfordringer, i dag såvel som i morgen.”

 

“Kompleksiteten i styring af detailhandelens lagerbeholdning og nødvendigheden af nutidens omnichandel tilgang betyder, at detailhandlerne befinder sig i en perfekt position til at få den fulde fordel af RAIN RFID-teknologien”, siger Steve Halliday, formand for RAIN RFID Alliancen. “De detailhandlere, som implementerer RAIN RFID, erkender, at de kan se betydelige forbedringer i salgs- og indtjeningsmargenerne takket være en nøjagtigheden på op til 98 procent for lageropgørelser og en 50 procents reduktion i varer udsolgt fra lager.”

 

Kilde: AIM Insider | Industry Group Update | January 2018

 

Foto: Colourbox

2018-02-21T10:49:28+00:00